Z parku do parku

Jak wygląda nasza nauka w trzeciej klasie szkoły podstawowej?
Uroczysko Belfont, PL

W trzeciej klasie szkoły podstawowej rozwijamy kluczowe kompetencje z poziomu edukacji wczesnoszkolnej tworząc materiały o każdym Polskim Parku Narodowym, w którym byliśmy.

Pracujemy z mapami, przeglądamy zdjęcia i pamiątki z miejsc, które odwiedziliśmy, zaglądamy do Polskiej Czerwonej Księgi Zwierząt, która zawiera listę ginących gatunków zwierząt z dokładnym ich opisem, tworzymy lapbooki.

Przyglądamy się bliżej… Czym różni się bielik od orła przedniego? Dlaczego wilki wyją? Co dzieje się zimą w gawrze niedźwiedzia brunatnego? Czy żubry jedzą żubrówkę? Jak wygląda żurawi taniec? Skąd wzięło się powiedzenie „płakać jak bóbr”? Po co wydrze kamień? I czy głuszec naprawdę głuchnie? Pochłaniamy każdy film dokumentalny, każdą książkę i każdy podcast dotyczący wyżej wymienionych zwierząt.

Poniższe linki do postów to szczegółowo opisany proces naszej radosnej twórczości związanej z Polskimi Parkami Narodowymi.

  1. Kilka faktów o Polskich Parkach Narodowych.

(Jeśli linki nie podświetlają się to znaczy, że jestem jeszcze w trakcie twórczego uniesienia i piszę… Śledź Zielone Ścieżki na Instagramie, a dowiesz się najszybciej o najnowszych postach)